Leta i den här bloggen

tisdag 7 oktober 2014

Morr och spring!

Vecka 38+6 ha det varit hela dagen, men ingen bebis som följer syrrans mönster. Den här dagen med henne gick vattnet och imorgon kväll va hon född. Krabaten ha ingen brådska verkar det som.. Mamman är mer otålig. Jag längtar efter att få ringa till mamma, helst mitt i natten.. Mohaha!! Och säga att nu kommer vi med T, det är dags.. Eller säga till Linus att komma hem från jobbet för bebis är på g. Tids nog. Det är ju trots allt en HEL vecka kvar till utsatt datum. Men lite morr få bebisen då vi vill ha den i vår famn nu.
Matlådor finns nu färdiga iallafall till pappan. Lasagne och kasslergryta med ris, frysta och tejpade. Enkelt!

Regniga dagar med rusk verkar det bli resten av veckan. Hoppas bara att det blir nått positivt av det hela ändå. Kanske en bevis, kanske nått annat. Ja, vi få väl se!
Det finns ju som sagt inget dåligt väder.. Så det är bäst jag få på mig mina regnbyxor imorgon, annars blir nog T svårroad här hemma hela dagen.

Benen och fötterna ha fått för sig att de vill svälla på mig nu för tiden. Och på kvällen när de fått lega i högläge ett längre tag, alvedonen ha fått verka och lugnet ha lagt sig så börjar pirret.. Jag skulle kunna gå ut på långpromenad, springa en bit eller nått liknande. Göra kroppen helt slut på, även fast det är nog just det den är. Svårt att somna är det, typ.

Vi hälsade på Linn och Alfred i Överå på förmiddagen idag. Fika, surr och lek, mysigt!! Sen efter middagen åkte vi och fika hos mamma och mina systrar en stund medan Linus for på ett ärende i stan. Härlig dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar