Leta i den här bloggen

tisdag 14 oktober 2014

Ellen!

Nu är hon här! 
I söndags, den 12 oktober entrade vår efterlängtade lilla älskling världen.
Vi mår oförskämt bra och hon är väldigt snäll än så länge *peppar peppar*.
Ellen är hennes namn. Hon föddes 19.56, var 51 cm lång och vägde 3680g. Två dagar innan hon va beräknad ville hon ut. Helt underbart!

Lite kort om förlossningen..
Kl 8 på söndagsmorgon kände jag första värken, fler kom under förmiddagen och blev både lite tätare och lite ondare. Vid lunch fattar vi att det ha dragit igång på riktigt. Kl14 är vi i Sidensjö, lämnar Tilma, Linus får i sig lite att äta, vi tar det lungt. Efter 16.30 kommer vi in på förlossningen, undersöks och är öppen 4 cm. Får lustgas direkt. Underbart!!
Kl 19 är jag öppen nästan helt, hinnorna tas så vattnet går stark efter.
Och 19.56 är hon född! 

Tänkte att med denna smärta avlider jag om det håller på i så många timmar som det gjorde med Tilma och vips fick jag krysta och på fjärde gången var hon ute. Ingen skråma ens en gång. 
Det gick fort, men va bra mycket roligare denna gång då man kände hur intensivare det var och vi fick lön för mödan snabbt. 

Jag va inställd på en pojke, men blev överraskad med ännu en prinsessa. 
Du är så vacker min älskade dotter! ♥ 










2 kommentarer:

  1. Ett stort Grattis till er alla. ♡♡♡Så fin hon är och Tilma blev så stor fort��. Vi kommer och hälsar på snart. Kram Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det blev en storasyster av henne snabbt :) ni är välkomna!

      Radera