Leta i den här bloggen

fredag 24 oktober 2014

Bryta eller bita?

Jag hatar att göra andra obekväma. Och helst då jag själv är osäker och ny på något.
Jag tar åt mig allt som en svamp, även om det kanske inte är menat. Beror nog på både hormoner, stress, trötthet, osäkerhet och tvivlan på mig själv.
Så ibland funderar jag på om det är bättre att stänga in sig två minuter och bryta ihop än att bita ihop och försöka förtränga det, det ta ju oftast längre tid att bli av med det då. Bara skaka av sig ha jag tyvärr väldigt svårt för, troligen pga den där jäkla känslomänniskan man är. Och jo, det är väl både på gott och ont..
Nej fy vilket tråkigt inlägg detta blev.

Något som är roligare är att faderskapet för Ellen är fastställt/påskrivet. Så nu är det äntligen delad vårdnad och delat ansvar som gäller :)

Nu ha jag ammat sen vi kom hem i eftermiddag i stort sett. Det verkar vara hungrigt idag. Båda barnen är vaken än och på uselt humör. Tilma med en ny tand på g, övertrött och Ellen som är mammasjuk, vill ammas hela tiden.
Jag går in för att det blir en bra dag imorgon, med ljuvliga, lättsamma barn och mycket god sömn i bagaget :)
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar