Leta i den här bloggen

fredag 20 september 2013

Utedag!

Jag älskar att vara ute, och jag är av den typen att det inte finns något dåligt väder. Nu får Tilma lära sig det med! Och självklart ser vi till att hon har rätt kläder efter väder då hon både ligger i vagnen och är uppe med oss i famnen.
Har fått låna en skaloverall till henne, som funkade toppen utanpå det hon låg och sov med i vagnen. Alldeles lagom varm och jättegoo! Då hon lätt blir blöt om händer och fötter så kör vi på med ull. Ett helt fantastiskt material som man faktiskt håller sig torr i. Jag själv älskar det med! Och jag tror att man klarar sig med allt annat material i kläder och skor också, men det är så mycket roligare att vara ute när man är klädd för det.
Mig själv håller jag torr och varm med ullsockar, goretexskor och Didriksons regnkläder i dry10. Jag har klarat det här regnvädret med det och mer ösregnigt kan det ju inte bli ;)



 Imorse kom lastbilarna hit, så Linus klev upp långt före oss och åkte iväg för att tvätta. Tilma charmade på i lastbilarna när vi satt i kön för att rulla in, så när det äntligen blev vår tur så fick jag gladeligen styra tom barnvagn medan hon njöt av att åka sin första lastbilstur.

Mitt på dagen va det som att regnet började lätta, så då började putsningen.


Nu har vi krupit till kojs och ockuperat sängen medan Linus är kvar uppe på området :) Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar