Leta i den här bloggen

tisdag 24 september 2013

Dag och natt

Jag kommer säkert att få äta upp att jag skriver det här ;)
Men.. Jag gör det ändå!
Jag fascineras över hur en nyfödd liten bebis kan förstå skillnaden på dag, kväll, natt och morgon. Det är knappt man vågar säga det, men vi har haft tur, än så länge, att Tilma har kunnat skillnaden på dygnets rutiner från nyfödd. Visst, hon har vaknat och velat äta på nätterna med jämna mellanrum, men har alltid somnat om efteråt. Tills dess att det blivit morgon då det varit tid att stiga upp.
Jag tror att det totalt har varit max tio gånger som vi har fått vara uppe med henne in på natten.. Helt otroligt!
Såklart har jag fått mindre sömn då det har matats, rapats och bytts blöjor, men då har ju T så gott som sovit.
Nu, från cirka två veckor tillbaka, har hon heller inte velat äta på natten. Nixpix!
Tutten duger bra i upp till TOLV timmar.. Jag kan knappt tro det. Men så verkar det ska vara, inte mig emot. Ofta somnar hon mellan 19-21 och vaknar vid 7-8. Jag håller bara tummarna för att det fortsätter, helt superbra ju! Ikväll somnade hon 19.30, vilket innebar att jag hann plocka undan, ta reda på tvätten, diska bort/rengöra/koka saker som inte behövs längre (så som bröstpumpen) EFTER att hon somnat. Jag slipper göra det medan hon är vaken och kan istället busa massor med henne.



Ikväll körde hon omkring i gåstolen. Många steg blev det, och många tramp på fötterna ;)

Märk väl att det gick så vilt till med fötterna att allt åkte av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar