Leta i den här bloggen

lördag 28 september 2013

Helg

Äntligen är det helg!
Igår sov Tilma tre timmar i vagnen, det räckte alldeles precis för att jag skulle hinna plocka undan allt här hemma, ta reda på tvätten, dammtorka, dammsuga, skura och duscha. Jag hann till och med, när jag var klar, läsa tidningen 7 i lugn och ro. Inte illa!
Senare på eftermiddagen åkte vi till min mamma och pappa, tittade på en film, spelade kort och myste.
Vi kom hem vid 23-tiden. Då var det bara att krypa till kojs! Lillbruden somnade redan vid 20 så hon fortsatte bara att sova, skönt!
"inte täcket mamma, bara filten!"

Vaknar till efter tre timmar i vagnen.

Höst! Då ska ljuset i lyktan på bron brinna :)

Tilma vaknade vid 5.30, men det var bara mat som behövdes, både hon och pappan behövde nog sova ett tag till. Dom sover än (9.30) ;) Mysigt!

Idag ska husvagnen storstädas, nu är det dags att få den vinterförvarad igen. Det pratades tidigare om att när husvagnen ska in, då tar vi ut skotern.. Men jag tror snön väntar nån månad, så den får gärna stå där den står ett tag till ;)

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar