Leta i den här bloggen

fredag 13 september 2013

Mysigt

Imorse vaknade jag av en snurr och surr-fia klockan 3 - inte ok! Tog över henne till vår säng och härdade med nappen till 5 då jag gav upp. Klev upp och gjorde mat till henne istället. Väl uppe så påminns jag om att hon inte alls var förkylningsfri.. Snortät alldeles! Så när hon ätit klart och somnat om tog jag tag i saken. Letade alla nappar som låg överallt, hittade inte en ny (kanske är moster Hanna som har tagit en rosa? ;) ), nappflaskor - allt tog jag och kokade. Klockan 6 på morgonen. Men när annars liksom? När hon är vaken? Nä!! Men nu är det gjort och jag hoppas jag gjorde av lite baciller från grejerna. Idag har vi annars promenerat, handlat, badat/duschat, hämtat Linus i stan, hälsat på Albin, gjort hemma-pizza, MUMS!! Sen var det dags för T att sova, jag var rastlös och det var varmt inne. Så vi tog på henne pyjamas, ulljackan, ullsockar, mössa och packade ner henne i Voksin. Vi gick en fyra kilometers promenad i mörkret. Så härligt och supermysigt!! :) Nästa helg i Ramsele så lär hon också få sova mycket i vagnen så vi övade bara lite ikväll. Tilma som lätt blir fuktig på händer, fötter, rygg och huvud blir inte alls det när hon har ull på sig. Nu när jag tog upp henne så var hon lagom varm och torr under där jackan suttit. Så skönt för henne!
Nu har vi just sett klart på fångarna på fortet och det är dags för sängen. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar