Leta i den här bloggen

tisdag 24 september 2013

Saknad!

Allt som oftast kommer tankar, bilder, minnen och känslor till mig. Det börjar närma sig årsdagen. Ett år sen du vandrade vidare. Ett år sen som en livskamrat, pappa, farfar, morfar och vän fick somna in. Ett år av saknad, omställning, tårar och minnen.
Min älskade och saknade farfar!
Han som lärde mig alla kortspel, han som oftast gick runt och tralla, han som älskade sport (på tv). Min snälla, omtänksamma, beskyddande farfar!
Det som jag ofta tänker på är om han har det bra, om han får må bra nu..
Han hann aldrig med att träffa Tilma, inte ens att se ultraljudsbilderna, men han hann vara med att höra om den fantastiska nyheten, att släkten skulle bli större. Han blev så glad, för vår skull!
Vi lever kvar med minnena av honom, och när som helst kan två av hans traditionella bitar "Sofia dansar go-go" eller "varmkorv boogie" dyka upp i huvudet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar