Leta i den här bloggen

tisdag 17 september 2013

Höstnytt

Idag var Linus ledig, tur för oss och SÅ mysigt. Han åkte iväg imorse efter att Tilma ätit och somnat om igen och satte på våra nya däck, vilken tur jag har en karl som håller ordning på sånt. Då slipper jag!

Vi drog oss till åtta, sen var det dags för grötfrukost. Efter det en promenad och sen städning för min del när T sov 1,5 timme.
Annars hanns det med dammsugning och gardinbyte i två rum. Funderar om man måste glida in på BjästaBoden nån dag i veckan för att hitta tyg till Tilmas gardiner. Jag vill helst ha en kappa, inte med nallebjörnar, hello Kitty, Disney eller så. Är ute efter något enfärgat eller eventuellt prickigt/randigt. Hittade en cerise öljettkappa med vita prickar. Riktigt läcker! :) nu boar vi in hösten!!


I eftermiddag/kväll har vi haft besök här, dom kände nog på sig att jag tagit mig för att baka. Idag blev det kladdkakemuffins, och tur nog blev dom riktigt goda.



Nu går mina ögon snart i kors, bäst att sova så man är pigg när T ska upp. Imorgon bitti kan jag ju inte peta på Linus för att gå upp och mata, då han ska upp och jobba. Vi får klara oss själva ett par dagar då han åker och jobbar borta några dagar. Men det går det med, även om vi önskade att han var hemma varje kväll.



Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar