Leta i den här bloggen

onsdag 4 september 2013

Tiden

Här hemma snuvar hjärtat på för fullt fortfarande. Jag hoppas att det är på bättringsvägen snart, blir tokig på att hon är så tjock och slemmig i hals och näsa. Vi kämpar på med nässugen, hon blir arg som ett bi varje gång men ler strax efteråt igen. Tur är väll det! IKEA-resan igår blev till en hel dag.. Fyra och en halv timme tog det från Skorped till Birsta. Det skulle blås över Kramfors, matas, rapas, suga näsa mm. Tillslut var vi framme och jag handlade totalt för 240kr där. Så var det med det, vi hade det trevligt iallafall :)
Att ligga ner när man inte ville sova var noll skoj så det var sittläge blandat med tomt-i-vagnen för att kunna rulla runt och ligga på mage. Det sämsta då var att man inte kunde se över kanten på alla barn som pratade..
Tilma skrattade för första gången igår på riktigt med. Jag busade med henne på skötbordet på Birsta city så hon kiknade :) tur att mamma var med och kunde filma det hela. Idag fick lilla damen smaka gröt för allra första gången. Det var lite gott och lite konstigt. Men helt okej! Mängden blev totalt ca en tesked som hon fick i sig men nu är det premiärat så det är bara att testa fler gånger!
Ikväll lämnade jag T hemma med pappan och hämtade upp Hanna för att åka in till stan på tjejkvällen :) Hittade ett par jeans på 50% till mig själv. Sen några böcker till T, tights, innetofflor och en gåstol. Vi har tänkt köpa en sån ett tag men idag slog jag tag i saken :) bild kommer kanske imorgon då hon lär göra premiäråket. Tillbaka till rubriken. För fyra månader sen exakt låg jag i soffan med telefonen framför mig med stoppuret på och klockade värkarna.. Tiden går så fort!! Även fast det känns så längesen. Det känns ju som om vi har haft T för alltid! Min älskade lilla bebis som blir större för varje dag som går! <3
Nu ska jag göra det jag blivit bäst på.. Snusa bebis tills jag somnar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar