Leta i den här bloggen

onsdag 11 september 2013

Tränat

Skrev ju om 5:2 dieten tidigare. Jag testade en dag, jag åt på tok för lite av vad man borde göra, var tokhungrig och sov kasst -tills jag klev upp och åt en macka, somnade sen om och sov som en stock! Jag ska läsa mer om den och verkligen läsa på om kalorier i olika saker. Man ska ju inte behöva vara sådär hungrig. Men jag dog inte :) Vågen och spegeln är tyvärr mina värsta fiender just nu. Inte alls roligt! Ställer mig på vågen i tid och otid men den visar absolut inte min målvikt, långt ifrån. Och lika besviken blir man varje gång.. Sen tittar man sig i spegeln och känner inte riktigt igen den stora rumpan, hängiga brösten, ärriga magen, bristningarna på låren och tuttarna och putande degmagen. Världens finaste flicka har vi fått och mitt årataliga magont är borta, jag är glad över alla dessa skråmor! Måste bara acceptera dem innerst inne för mig själv med. Men det kommer tids nog :) Har kommit igång med att röra på mig igen iallafall. Barnvagnspromenader, joggingturer, inomhusgympa osv. Jag försöker ta alla tillfällen jag kan till att motionera och träna. Allt för att må bra!! Och orka!! Jag blir glad av att träna, det är fantastiskt roligt :) När jag är ute och motionerar använder jag mig av runkeeper för att hålla koll på distans och tid. Lite kul att utmana sig själv :) Nu ska jag sova. Linus och Tilma sover sen 21. Jag passade på att duscha och städa undan lite här hemma. Skönt när man har båda händerna fria, det går som så mycket fortare ;) Måste bara ställa väckaren först, ska på Bredbyn imorgonbitti på cellprovtagning. Tilma stannar hemma med hennes mormor medan jag är där, skönt för henne! Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Linn, Du är jättefin precis som du är!

    SvaraRadera
  2. Allt du beskriver känns igen att kroppen förändras. Vänta du till Tilma börjar krypa och gå då får du mer motion på köpet :0)

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni, klart man har förändrats men inget som inte har något gott med sig :)

    SvaraRadera