Leta i den här bloggen

torsdag 15 maj 2014

Tand och steg

Idag var mamma här med oss på förmiddagen. Hon hade lämnat in bilen på service så vi hämtade hit henne ett tag.
När hon var här så upptäckte jag att Tilmas första tand som hon har kämpat med väldigt länge (över två månader) äntligen är på väg upp nu. Den har helt spruckit genom tandköttet och är syl vass. Nu får man passa sig så hon inte bits!
När vi är hemma och ska byta blöja, äta mat osv så brukar jag säga att vi ska gå och göra det. Då brukar jag sträcka handen till henne och hon tar den och ställer sig upp och börjar knata på. Ibland, ytterst sällan, men allt oftare, så när jag släpper taget så står hon kvar ett tag. Idag gjorde jag det, hon stog länge och tillslut lyfte hon sin högerfot två gånger på rad och tog sig nån centimeter framåt. Sen satte hon sig såklart ner igen :p
Men det är en bra början! Hon är ju så feg annars och sitter eller kryper gärna. Ska hon gå så är kravet att hålla i sig i något..

Idag har hon sovit så himla dåligt på dagen, men desto bättre natten som var, 19-7. Det gillade jag mycket bättre än 5-6 :)

Imorgon är det äntligen fredag!! = helg!!
Det ser vi fram mot :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar