Leta i den här bloggen

tisdag 27 maj 2014

Höstbebis

Igår var jag och Linus på sjukhuset för att göra ultraljud och se vårt andra barn för första gången. Jag var mycket mer nervös den här gången veckan innan ul, men nu när vi vet att allt är bra med bebisen, allt såg normalt ut och att det är en livlig krabat vi väntar så känns allt mycket lugnare :)
Jag har känt sparkar i ca en månad redan men nu blir dom bara allt mer tydliga för varje dag som går.

Från början av graviditeten mådde jag väldigt dåligt. Illamående dygnet runt, ingen aptit, huvudvärk och yrsel. Linus fick till och med stanna hemma från jobbet en dag gör att jag knappt kunde ta hand om mig själv. Det var en kamp att få upp Tilma ur hennes spjälsäng den dagen. Men med nästan fem timmars sömn extra den dagen så kändes livet lättare sen.

Nu mår jag väldigt bra, det är bara fogarna som smärtar. Det som är så härligt är att jag som hade tänkt jobba i sommar faktiskt sagt ifrån mig det nu och bara blir hemma i minst 1.5 år till!!
Kanske blir det någon dag jag hoppar in och jobbar men annars är jag och Tilma bara hemma och inväntar bebisen :)
Igår ringde dom även från barnomsorgen och Tilma hade fått förskoleplats from Augusti då vi hade tänkt skola in henne. Men nu ska hon få vara hemma med mig länge till. Det känns helt perfekt att få förmånen att ha henne hemma så länge!!

Graviditeten har gått halvvägs nu, så det är bara nedräkningen kvar till den 14 oktober :) Det känns både läskigt med en till familjemedlem och samtidigt helt underbart. Ett syskon med nästan 1 1/2 års mellanrum till Tilma blir helt perfekt!
Och det är nog första gången jag ser fram mot den gråa hösten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar