Leta i den här bloggen

söndag 4 maj 2014

Söndag

Håhå!
En vecka i isoleringscell, känns det som, nu är vi pigga och krya samt smittfria.
Tilmas tänder har inte kommit ut ur tandköttet än. Det är så nära. Klockan fem imorse vaknade hon, skrik och grin. Tandborste och is i umamin, alvedon och massa kärlek. Sen somnade hon till slut en timme till.
Till frukost vägrade hon matstolen, hon satt i mitt knä och åt gröt. Gurka, det i mitten gick också ner. Kallt, mjukt och vattnigt!

Efter lunch ska vi åka och handla lite, komma hemifrån en sväng.
Jag måste börja baka inför kalaset och ska göra något gott till imorgon med tänkte jag. Tilmas riktiga födelsedag är ju imorgon, det firar vi lite här hemma bara med paket från oss och nån god dessert. På lördag blir det riktiga kalaset. Har inte bakat något alls till det så det ska jag göra nu i början av veckan, för på torsdag är vi i Sundsvall hela dagen och på fredag jobbar jag en stund.

Trevlig söndag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar