Leta i den här bloggen

tisdag 27 maj 2014

Planering

Alltså. Jag är bra på att planera, strukturera och förbereda. MEN ibland går allt i stöpet.
Imorgon är det PLANERAT att vi ska åka med husvagnen till Sollefteå.
Planen var att packa innan på kvällarna när T somnat så det går undan. Ja, ni vet - hon är väääärldens bästa hjälpreda.
Handla skulle jag göra idag och några ytterligare ärenden som apoteket skulle uträttas.
Att klämma in en badhusvistelse på eftermiddagen idag gick bra det också. Men vem sjutton har gjort mina tuttar två storlekar större än va de var sist jag hade bikinin på mig? (ja, lillpyret i magen ska väl ha redigt med mat när den anländer..)
Så bikini skulle också inhandlas. Idag!

Det är bara det att Linus åkte iväg och jobbade idag.. Det var inte riktigt enligt mina beräkningar.
Så idag glömde jag både pyjamas och kvällsmat till T hemma. Att det skulle bli sent efter bad och handling var jag väl förberedd på.
En ny flaska och ett paket välling ordnade ju detta och hon blev mätt och glad. Pyjamasen blev idag en mjuk och rymlig body som fanns i skötväskan.
Jag har gått fram och tillbaka som en tok för att få in saker i husvagnen sen vi kom hem vid 20.30. En maskin tvätt är tvättad, diskmaskinen går för fullt och vips gick proppen. Det hade jag inte heller räknat med. Fem minuter gör mycket på kvällen, men det ordnade sig och maskinerna gick igång igen. Lycka!!

Nån räkning var tvungen att betalas och papper skulle fyllas i och skrivas under.

Ny dag imorgon och att-göra-listan är lång.
Bäst att sova så vi kan komma oss iväg imorgon. Ska vi vänta in Linus få vi allt åka på torsdag innan vi är klar med allt.
Tröttast är jag, så godnatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar