Leta i den här bloggen

måndag 12 maj 2014

Biverkningar

Äntligen har jag fått svar!
Tilma har sedan hon var på röntgen då vi var på väg hem luktat förbenat illa. Alltså rapar, fisar och bajs har en sån stank att jag förstår att hon inte haft nån vidare aptit..
Ätit och druckit dåligt sen vi va där och dyngt en annan konsistens, har aldrig sett den förr och haft massor med gaser.
För två veckor sen hade hon ju magsjuka och det luktade inte alls sådär och såg inte ut så i blöjan heller.
Igår va jag i kontakt med 1177 två (!) gånger för att ta reda på vilka biverkningar man kunde få av detta. Första sa att det inte var några biverkningar och sa bara att det är magsjuka. Andra sa att det bara är allergiska biverkningar man kan få av detta, så som andningsbesvär och nässelutslag. Och att ville vi ha mer information fick vi allt vänta tills idag då barn öppnat och jag fick ringa dit och rådfråga. Hon har orolig mage och kanske magsjuka sa hon med. Även fast hon inte alls har samma symtom som då hon hade det.
Idag pratade jag med barn som sa direkt att det låter som en mycket trolig, men inte så vanlig biverkning. Troligen var hennes kropp inte stark nog för att få detta kontrast, som är rätt starkt, då hon dessutom nyligen varit magsjuk. Hon tyckte inte min beskrivning på hennes mående lät som magsjuka.
Skönt att bli trodd på och gå reda på varför hon mår och luktar som hon gör. Vi ska se till att hon äter och dricker bra för att snabbare driva ut kontrastvätskan. Kanske lättare sagt än gjort, men till frukost idag åt hon som vanligt. Då vi hoppas på att det fortsätter :)

Annars är vi bara hemma och påtar på, lika bra då T är lite risig. Min snälla mamma har åkt för att köpa semperdroppar till T så vi kanske får nån balans i hennes mage igen. Superbra! Nu ska jag göra lite pannkakssmet, det blir bra lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar