Leta i den här bloggen

torsdag 27 mars 2014

Tänderna

Såklart är det ju tänderna som bråkar nu. Rinnsnuva och dregel i massor, tur vi har en massa dregellappar.. Tre är redan avverkade för dagen. Tårar i massor på lilltjejen, allt är ju såklart jobbigt. Har försökt pensla/gnugga/massera med alvedon på fingret på tandköttet, jag hoppas att det ger verkan.
Vid tre inatt åt hon en hel portion gröt iallafall och sov gott till strax efter åtta (!) imorse. Ja, jag vaknade heller inte förrän åtta. Skönt!
Nu har hon ätit rätt bra och har precis somnat. Jag blir så skrattig över hur hon gör då hon ska sova. Haha!
Hon ska ju inte ligga på stället jag lagt henne på, utan böller runt och sitta upp är melodin. Och halvgråta :p
Nu satt hon upp, skrek och grina när jag kom in (efter att ha lämnat henne själv i två minuter), lägger henne på plats och ger henne tre tuttar (en i munnen och varsin i händerna), somnar direkt. Trotsig tjej ;)
Mammas pärla!
Efter alla utbrott inatt så har vi kramats massor nu på förmiddagen, vi är ju inte arg på varandra utan på alla besvär som stör sömnen och aptiten, vilket gör henne oroligast i alla lägen.
Snuvig och tårögd

Nyvaken och kramig 

03.15 efter 3.5 vakna timmar med skrik och gråt

Jag älskar dig min skatt! 



1 kommentar:

  1. Och jag älskar er!
    Det har varit några vaknätter med dig också. Puss och kram. / Mamma.

    SvaraRadera