Leta i den här bloggen

fredag 21 mars 2014

Tand

Tilma har varit orolig i natt, vid 01 väckte jag Linus och sa att han nu fick ta över "gå och stoppa i tutten" och att hon kändes varm. Gick fint och jag fick sova. Vid fyra kom han med henne till oss och hon fick en stor flaska välling och somnade sen i hennes säng till strax innan sju. Skönt! Vi kollade tempen sen, 39.5. Jag fick inte känna i munnen. Men vid lite lurendrejeri, hon fick borsta med sin tandborste och jag kollade i munnen samtidigt, så syns där en liten vit prick nere i munnen. Hennes första tand är på gång upp! Det är ju i och försig hög tid då hon är 10.5 månader..
Nu somnade hon äntligen, efter många försök, i sin säng. Vagn ute dög inte, soffan icke, vagn inne - nej. Efter 30 min somnade hon i sin säng. Utmattad tjej! Hon fick alvedon vid 9 så hoppas att det tar bort lite av det onda i munnen.

Jag ska äta lite lunch och åka till tandläkaren nu snart, kanske vore det bättre att vara tandlös?! Billigare.. Och äta verkar man kunna göra ändå, kanske inte en smarrig oxfilé dock kanske :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar