Leta i den här bloggen

onsdag 26 mars 2014

Sjunkande feber

Tilma fick ju penicillin i måndags em första gången och redan igår kändes hon lite mindre varm. Hästkur skulle jag tro på att hon fick, haha! ;)
Men sitta i matstolen själv vill hon inte än. Våra knän går bra för att äta lite, men annars får det va. Gissar att det kanske gör ont att sitta hårt fortfarande, även fast hon har fullt med kläder på sig och dyna/filt i stolen.
Hon har även ätit lite bättre idag, ungefär halvportioner av det som bjudits på, men bättre än ingenting..
Medicinen har gått trögare med, hon spottar gärna ut allt nu. Vi ska ge både alvedon och ipren var fjärde timma i munnen och sen penicillinet en gång om dagen, samma väg. Så jo, hon blev riktigt less igår och ville inte ha. Men jag var den tjurigare och starkare av oss så såklart fick jag i henne medicinerna.
Inatt var hon duktig, tog iprenen utan gnäll och åt nästan 200 ml välling. Snart har hon sovit 12 timmar med, så skönt för henne <3

Idag är dagen D. Provtagningar och läkarundersökningar på barn inne på sjukhuset. Linus tog ledigt så det ska bli riktigt skönt att ha han med sig idag. Man har ju ändå en hel del saker man måste ha med sig, och Tilma såklart. Mycket bärande kan det bli, så att vara två är skönt :)

Kroppen skriker "frukost" men jag tror jag fortsätter slöa en stund till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar