Leta i den här bloggen

lördag 22 mars 2014

Feber

De flesta jag har pratat med om barn, tänder mm, relaterar alltid till att när tänderna kommer så kan barnen ofta bli griniga, få feber och bli lös i magen.
Men! Då jag läser på 1177.se står det endast att det kan klia i munnen, mer dregel, rosiga kinder och ev lite synlig rodnad/blåning på tandköttet. Får dom feber och diarré är det något annat.. Alltså virus eller bakterier.
Men jag vet inte jag.
Första tanden syns (vit prick på tandköttet nere) som inte har funnits där tidigare, hon har hög feber (andra dygnet) och är lös i magen. Exakt samma natt märkte vi allt.
Jag tror att kroppen reagerar på att det gör ont ja. Och därav symtomen.
Är det någon annan som har andra erfarenheter?
Hon är inte förkyld, äter som hon brukar göra, och ändå full fart på (såklart mer loj pga febern). Det liknar absolut inte de tidigare förkylningar hon har haft..
Barnprogram är underhållande kl 6.20 på lördagsmorgonen.

Varm mystjej!

Is är Mmmmm.. 
(och umamin är perfekt att hålla den med!)

1 kommentar:

  1. Alla föräldrar säger samma sak men inte sjukvården...... i det här fallet har föräldrarna rätt. Kram Monica

    SvaraRadera