Leta i den här bloggen

torsdag 14 augusti 2014

Stadstur

Hörni, snart är det helg igen!!!
Jag avslutade sista inlägget med att T sov så kort tid. Hon kröp bara upp i famnen på mig när jag hämtade in henne och somnade.. Händer ytterst sällan, men hon va närhets-sjuk just då. Mysigt va det kan jag lova! Lillis tyckte nog mest att syrran va i vägen då den ha det nog trångt i vanliga fall, 11kg på sig då är nog inget att hurra över direkt.

Jag ha ju inte nämnt nått om presenterna jag fick.. Vad få man då i 24-års present när man inte önskar sig mer än bara fikastund och glada gäster?!
Jo!
En Kärscher fönsterputs!!, balansbräda (perfekt åt mina uttänjda ledband i fötterna), orkidé, blomma till bordet, lotter, ljuslyktor, pengar, hemkokad hallonsylt!!!, frukt och godis.
Helt perfekt!

Vi ha gjort stadsturer.. Två dagar i rad till och med. Så nu är mamman i huset heeelt slut på. Igår var jag, T och Hanna på shoppingtur. T behövde fylla på med långärmat inför hösten och vintern. Lindex hade handla för 400:- och få 100:- i rabatt. Sen behövde socklådan fyllas med storleken större och P.OP hade handla 3 varor och få 20% på hela köpet. Sockar blev handlingen där.
När vi går in på Polarn&pyret så säger T "mamma däj" och pekar så långt bakom vagnen hon kan. Just. Tågbanan är ju på den affären. Hon kan stå där länge, och snälla Hanna passade så jag kunde spana in sortimentet.
Linus ha jobbat två dagar nu alla Tilmas vakna timmar. Idag hade Modo första träningsmatchen så Holmen skulle stå med en skördare utanför arenan och Linus skulle köra den dit och tillbaka till skogen samt stå med lastbilen där. Så vi tog chansen att umgås med han, träffa hockeykillar (har noll koll på vilka som minglade..), få glass av Humlan och götta av Holmen.
Tilma vaknade 5.45 imorse och frågade efter pappa, somnade om och 7.10 när ögonen gick upp så frågade hon samma igen. Han är saknad här hemma nu då han jobbar igen.. Imorgon är han hemma med T när hon vaknar. Jag ska till tandläkaren 7.10 (alarmet är ställt!), så dom får en mysmorgon tillsammans! ♥
Somnade godast i pappas säng igår

Nyvaken

Pappa är tydligen i telefonen 

Hockeykillar 

Pappas lastbil är intressant 

Vi hamnade på Modos instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar