Leta i den här bloggen

torsdag 7 augusti 2014

Cykla

I tisdags tog vi vårt pick och pack och åkte ut till husvagnen en natt. Jag och Tilma myste massor, vi somnade till och med tillsammans på kvällen. Mysigt! Linus jobbade borta så vi passade på.
Mamma passade även T så jag hann med ett besök hos tandläkaren. Ett hål skulle lagas. Gissa om jag blev arg när människan inte kunde vänta på att bedövningen skulle verka, för dom hade tydligen fått in en akut-patient. Ja, självklart tyckte jag synd om denna och förstod situationen, MEN jag har också betalt för mitt ärende. 50 min blev 30 och det enda jag hörde var att hon behövde skynda sig. Fyra gånger hoppade jag till i stolen, fick mer bedövning en gång och ÄNDÅ ilade det så in i bomben i skallen.
Snart klar, bara en gång till.. Bla bla bla. Vänta på att andra bedövningen skulle verka, nej se det hanns inte med. Dålig stil, tycker jag.
Nåja. Jag skyndade mig snabbt därifrån, ogillar att gå till tandläkaren över huvud taget. Detta gör det ju inte bättre.

På tal om tänder. Tilmas femte tand som kom långt bak visade sig här om dagen vara en hörntand. Tjoho! Första tanden som faktiskt gått rätt lätt att få fram. Och dessutom är så pass stor. Underbart! Nu väntar vi på alla andra 15?! Visst är det 20 dom ska få först?

Idag är vi hemma och slöar. Tog en cykeltur imorse efter frukost, lekt i lekparken, städat lite, gjort äpple-päron-pure och tvätt nummer två ska precis in i maskinen.

Vi väntar på regnet, det skulle va skönt med lite svalka - faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar