Leta i den här bloggen

söndag 17 augusti 2014

Fotbollens dag

Vilat ha jag lyckats med i helgen. Rätt okej iallafall! Tilma blir olycklig när jag inte kan bära henne hur som helst, men det är tur att vi kan sitta på golvet och i soffan för att mysa, sen är hon rätt så duktig på att gå själv. Hon kan mycket själv just nu, mer än hon klarar många gånger.
Hon har fått några skrapmärken på hakan pga att hon springer tills hon stryper. Att hon inte är mer blåslagen är ett under. Men hon är rätt så hård. Det är väldigt lite gråt med tanke på hur många gånger hon gör sig illa per dag.. Oftast tittar hon bara på mig och säger "mamma däj" och pekar på vart det gjorde ont. Sen fortsätter hon sina fartiga äventyr.
Helgen är över, Linus väckare ringer strax efter fyra men jag hoppas vi sover till efter sju iallafall. Tilma ha varit orolig mest hela sommaren när det är läggdags. Ofta vill hon somna med oss i närheten, och ibland kan hon helt plötsligt somna själv. Dagsformen är varierande om man säger så.. Ikväll somnade hon själv, på två minuter!! Men en dag på Bränna med vikingcup och fotbollens dag, hustitt, pizzabak och dusch tar slut på energin hos en. Skönt!!
Nu ska jag vänta ut min inneboendes gympapass och sen göra som resten av familjen - sova gott och snarka högt. Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar