Leta i den här bloggen

fredag 22 augusti 2014

Min säng

Förr, innan vi skaffade vår underbara säng hemma så längtade man till att sova tex på hotell och andra ställen med rätt okeja sängar. Det gör jag verkligen inte nu! Jag saknar min egen säng varenda dag jag är borta, även fast jag har det bra där jag är. Det är tacken det och förmodligen pengarna som ligger bakom det. Den va ju verkligen inte billig men värd varenda krona!

Så, vart är vi nu då när jag saknar min säng så? Jo jag och Tilma är i husvagnen och Linus är i Jönköping. Vi tog en sista helg här innan det är dags att dra den här ifrån via besiktningen.

Onsdag eftermiddag kom vi hit och bara var här, åkte och plockade lite blåbär som räckte hur bra som helst till en supergod kaka.
Torsdag åkte vi till Baazinga där många kända ansikten träffades, åt lunch där och den va jag tvungen att gå och köpa nya skor och fler pyjamasar till Tilma. Hennes skor vek sig nästan tårna i nu - stackarn. Så medan Tilma sov i vagnen köpte jag tre pyjamasar åt henne på Åhléns (deras och pops är dom som sitter bäst just nu i både arm-/benlängd) sen plöjde jag igenom alla skoaffärer efter nya promenad/springskor. De flesta hade nät på ovansidan och var tunn fram i tårna, det blir ju blött direkt nummer man är ute på förmiddagen i blött gräs bara. Inga goretexskor på hela stan fanns det, såklart. Hittade tillslut ett par rejälare på Stadium och i kassan ville han bara ha 75:- för dom. Ett fynd!
Hon är nöjd och jag är nöjd!

Nä men kanske försöka sova igen, kl är ju tre.. Ont i kroppen ha jag och knät gör lite ont det med.. Ha aldrig förstått det supermysiga med att vara gravid - ja sparkarna är ju såklart ett mysigt tecken på att bebisen verkar ha det bra. Men jag har mest bara ont i kroppen, är tung och ovig. Haft den känslan med båda nu. Nu härdar vi knappa åtta veckor till, sen få myset bli på utsidan - mycket bättre om ni frågar mig! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar