Leta i den här bloggen

måndag 25 augusti 2014

Listor

Nu för tiden hinner jag... Ingenting!
Men med den pressen på saker som borde och måste göras kanske en lista kan sporra lite iallafall.
Jag vill putsa fönstrena, men då fort jag ska fram med manualen till maskinen är T där och ska hjälpa att läsa - hur svårt blir det då om man ha en sönderläst instruktionsbok?
Jag vill ju även ha upp gardiner med lite mer höstkänsla, men det blir efter putsningen. Jag behöver även göra en matlista. Hatar att laga mat när man bara måste hitta på hela tiden. Idag blev det blodpudding, bacon  lingonsylt och tomatklyftor - uppskattades av alla mycket. Men jag tycker det är sååå tråkig mat att äta. Nåja, ibland går det för sig..
Det är nog showande då disk, tvätt ochmst ska göras. Enda dom gå någorlunda lättsamt är dammsuga. Tilma hyser stor respekt till den saken. När hon va liten så
gallskrek hon när jag startade den. Men nu kan hon hålla i den när den är avstängd faktiskt.
Dags att göra listor, jag vill få tummen ur....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar