Leta i den här bloggen

lördag 30 augusti 2014

Lördag!

Det finns inget bättre än när folk uppskattar saker och berömmer en. Gravidhormoner är inte att leka med och får man beröm som man absolut inte ha tänkt sig - då kan man just bli tok-glad. Linus och Tilma gjorde min dag i torsdags!
Jag vet att Linus ogillar fisk, men anser att det borde finnas på en familjs matsedel en gång i veckan plus en lunch (matdosa) åtminstone. Jag brukar göra fisk nångång nu och då, det går väl ner men matdosan fylls gärna med annat. Jag förstår honom då han har anledning till att tycka så. Men jag tycker att fisk är gott!
Nåväl, jag snodde ihop torskfileer med ostsås och skivade ägg i en form och skjutsade in det i ugnen. Till det serverades broccoli, potatis, kokade grönsaker och vitkålssallad. Linus berömde det verkligen, han gillade det skarpt, tog tom två portioner samt en matdosa som han igår också hyste beröm över. Jag som tom hade planerat en annan matdosa till han. Det är hemskt att bara trö det man absolut inte gillar, men jag blev superglad att jag träffade rätt. Tilma åt också med god aptit både middagen och matdosan idag. Och gissar jag rätt så blir nog resterna som är kvar uppätna till lunch! Mums!!

Igår va jag och T i stugan, till middag kom även Linus och med sig hade han sand till sandlådan som byggdes i början av semestern. Nu är den äntligen på plats, Tilma blev både supernöjd och glad. Det blev jättebra!! Nu måste vi bara fylla på med lite leksaker så leker hon där mer än gärna.

Hon va förresten vaken 5.50 imorse. Gäsp! Men Linus tog henne efter att vi försökt få henne att somna om ett tag till och klev upp. Nu är dom nog hos Kalle och Monika på nio-fika, för här är det väldigt lugnt. Jag fick välbehövlig sovmorgon och ska försöka hitta åt nån smaskig frukost. Trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar