Leta i den här bloggen

fredag 29 augusti 2014

Hemmavecka och skuldkänslor

Förutom i måndags då jag va iväg till tandis och stan för att handla så ha vi bara varit hemma den här veckan. Tagit det lugnt, lekt, myst och vilat tillsammans - jag och T.
Vi ha städat lite, plockat undan massor, tvättat och lagat mat. Helt okej då man accepterar att det är så det ska vara, men fasen va jobbigt då det bara kliar i fingrarna och benen, man vill höra nått!! Endera åka och hälsa på någon, barnaktiviteter eller endast komma hemifrån en sväng. Men min kropp tackar mig för att jag nu gått in för det här.
Skuldkänslor ha jag mest mot Tilma. Även fast jag vet att hon inte mår dåligt av det så ifrågasätter jag mig om hur dumma få vara att ha henne inne och vila när hon egentligen sover lika bra ute i vagnen.. Anledningen är främst att sover hon ute så kan inte jag somna till inne. Än fast vi har en bra babyvakt och lugnt utanför oss så känns det jättehemskt att ha henne sovandes här utanför när jag somnat till inne.. Så nu när vi är hemma ha Tilma gladeligen velat vila med mig i vår säng och sover riktigt gott efter lunch. Och jag ha vilat bredvid. Extra press ha jag på mig då jag måste ligga kvar.. Sängen är tokhög och Tilma-virvelvind sitter ju inte direkt fast när hon sover där så upp till två timmars vila kan det ibland bli nu på dagarna - för oss båda. Jag ha max sovit en timme men ha iallafall legat kvar och tagit det lugnt.
Men som sagt - lite dåligt samvete ha man ju allt då frisk luft är underbart att få när man sover. Nåja. Det är ju bara nån månad till, sen få vi se hur vi gör med vilan - inne eller ute. Jag skulle tro att det blir utefter hur dagen är..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar