Leta i den här bloggen

söndag 3 augusti 2014

Längtan

Idag är det söndag, sista dagen på Linus semester.. Imorgon börjar vardagen igen, tråkigt att inte ha han hemma men nu få det vara slut på lyxlivet.. Hemlagad husmanskost och rutiner känns bra att dra igång med efter flera veckors fuskande, men välbehövlig semester.

Idag är det bara 72 dagar till bebisen beräknas komma. Det säger ju bara swisch så är den i vår famn.
Igår på bröllopet var alla vi tre son fortfarande väntar smått här på byn. En som ska ha i början av september, jag i mitten av oktober och den tredje i mitten av november. Klasskompisar till lillis är ju underbart!
Idag fick jag den stora längtan efter att få visa bebisen för Tilma för första gången. Hon är så mysig, klappar på magen och kramar den. Vi pratar massor om att vår bebis ligger i magen och snart kan vi pussa på den på riktigt.
Tilma åkte till stugan/husvagnen igår med mormor och morfar, hon är fortfarande kvar och jag längtar ihjäl mig efter henne. Hon har det ju hur bra som helst, och vi behöver vara ifrån varandra litegrann, men som mamma saknar man sitt barn såklart. Hon är ju mitt allt! Snart få vi pussas igen, men jag tror att jag ska ta tillfället att städa lite nu innan vi hämtar henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar