Leta i den här bloggen

tisdag 29 juli 2014

Stockholm

Bilresan gick ypperligt! Tilma sov mest hela tiden, jag som som hade laddat både med leksaker och ätbara saker. Vi stannade och åt frukost i Sundsvall och lunch i Uppsala. Vi lekte en hel del och hon fick springa av sig vid stoppen. Sen sov hon mest bara. Trött tjej! Vi hamnade även i nästan en timmes bilkö, inte ens fem minuter från hotellet. Det gick bara att köra i ena filen då störtregnet gjorde en mindre sjö mitt över vägen i en svacka.
Hon sov då också, hade förberett mig på en less tjej i bilkö men hon märkte inte ens av den.
Värme bjuds det på här också, första natten va jobbig med ert urvarmt rum och högljutt från gatan men vi lyckades sova i bullret och det blev någon timmas sömn iallafall.
Igår gjorde vi stan och globen. Skyview åkte, högt som sjutton och jag njöt sådär av utsikten. Fint men usch så högt! Tur det inte var första gången jag åkte.. Tilma stod mest lutad mot rutan och tittade ner. Oberörd av höjderna!
Igårkväll blötte T och Linus handdukar i kallt vatten och hade som täcken inatt, dom har sovit ljuvligt. Jag sover som en kratta i vilket fall, men är glad för deras skull.
Idag blir det en dag på Djurgården i värmen. Både Skansen och Grönan tänkte vi besöka, supermysigt!
Skönt med sval bil efter mååånga dagars värme.

"Lilla" vattenpölen..

Ben&Jerry's innan Skyview.

Foten är rätt blå, men är helt brukar så kryckorna får vara.. Halta kan man ju också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar