Leta i den här bloggen

lördag 5 juli 2014

Semester

Dålig update. Men här kommer det!
Jag och Tilma har tagit sommaren på allvar nu när värmen verkar ha kommit för att stanna ett tag.
I måndags gjorde vi en heldag på Birsta. Ikea och Birsta city. Tilma fick ett barnbord till sitt rum och en förvaringsmöbel med tre lådor för leksaker. Sen blev det som vanligt lite annat, men inte alls nå mycket. Nya glas köpte jag, och ett par shorts till mig själv. Röda och fina! Tilma fick trosor, många fina. Tänkte testa om hon klarar att vara utan blöja lite nu i sommar.


Tisdag var vi hemma. Monterade möblerna, tvättade, plockade undan lite osv. Blåste upp Ts lilla pool, och bjöd hit mostrarna så dom kom med en pump. Det va inte bara att få i så mycket luft i poolen att den blev stadig. Den har ju nämligen ett tak också. Mamma kom till middagen och det blev grillat, på en tisdag, helt perfekt.
Hon hade med sig en bit vaxduk som jag ännu inte hunnit sätta fast på Ts bord och en matta. Vissa tjejer får hopphagar och prinsessor på sina mattor, Tilma fick en bilmatta. Lycklig tjej!!


Onsdag var vi och hälsade på ute i mammas och pappas stuga en sväng och sen hemma hos dom. Vi kakfrossade på Bygdegården i Sidensjö och bara mös en massa. När T sover så brukar vi ta chansen att spela kort, jag och mina systrar, jag tycker det är så mysigt.

Torsdag hälsade vi på hos min farmor i Bjästa. Fika, lunch och massamassa lek blev det. Mys i massor!


Fredag tokstädade jag och T här hemma på morgonen. Dammsuga, dammtorka, renbäddade, tvätta, ta reda på tvätt och disk osv. 10.30 va vi på Källarbacken saga och såg på dockteater med Rödluvan och vargen. Sen gick vi sagostigen. Premiär både för mig och Tilma. Mysigt!
Vi for sen till Nybyn och jag senare till en supertrevlig tjejkvällson jag kan berätta mer om framöver, så medan T blev skjutsad hem till Linus som hade jobbat.



Idag har vi dragit ut husvagnen till mammas och pappas sommarstuga, satt upp förtältet, lekte mm. Sen va vi bortbjudna på pizzabakning i Lännäs mes goda vänner. Trevligt och jättegott. Tilma sov i vagnen och halv elva åkte vi hem. Toppenbra!
Nu sover alla utom jag och magen, men vi ska göra ett försök nu med.
Godnatt! 💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar