Leta i den här bloggen

lördag 26 juli 2014

Så onödigt!

Tilma var övertrött ikväll, hon ha skrikit och grinat och Linus fick henne att somna till sist ändå. Medan mina försök dammsugade Linus ur bilen och när han bytte av mig fyllde jag en hink med såpa (såklart for det mesta på golvet så fick börja ta reda på det) och vatten, samt tog flaskan med fönsterputs för att fortsätta med bilstädning. Bär allt, går ner för trappan ute och allt blev helt svart. Plattorna nedanför har åkt isär och givit nivåskillnader, jag trampar snett och ramlar. Aj kände jag direkt.. Blodiga knän och ont fotled.
Såpvattnet hamnade på plattorna dit allt jag bar åkte.
Så jävla typiskt!!!!
Vi ska ju åka och turista imorgon. Göra Stockholm! Jag som hade nog problem att gå med fogarna ska ha en ond fot också. Jag är så ledsen och besviken, det här har jag inte planerat för..
Svullen och lindad är foten på kylning, och jag måste vila..... Har icke tid! Om nio timmar åker vi, men det är nog bara ledbandet som fått ta stryk. Paus på sommarkrysset nu, jag får nog halta mig till tvättmaskinen och hänga den på tork. Kläder behöver vi ju med oss.
Och jodå. Det hade kunnat gått värre, knäna fick ta smällen och magen fick sig bara en luftburen tur, ingen skada på lillis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar