Leta i den här bloggen

fredag 25 juli 2014

Insektsbett och solbränna

Nu är det bara nio dagar ledighet kvar tillsammans på Linus semester. Vi har det underbart! Behöver jag nämna att Tilma älskar att ha oss båda hemma? Och vilken avlastning jag får. Behöver inte bära tungt, handla själv, bära T eller styra vagn speciellt mycket. Mina fogar gillar denna ledighet.. Underbart med lite vila!

Vi är fortfarande ute i husvagnen, men åker hem ikväll. Förtältet rev vi redan igår och idag ska bilen packas, det lär bli överfullt.. Vi byter korsdrag, insekter och sjötomt i husvagn till ac i lägenhet, knott och gatan hemma för två nätter. Sen hoppas vi på ett svalt hotell! Hem för att tvätta, städa och packa om från Ikeapåsar till resväska. För på söndag morgon åker vi till Stockholm. Men först en träff med Linus familj under lördagen.
Lediga jämt, men helgerna är fullproppade. Kul! Hela augusti är det nått varje helg, ibland bara för Linus, och sen är det september och nedräkningen kan börja på riktigt tills bebis kommer. Helt fantastiskt!

Idag kommer andra mostern hit på besök (det skiljer mindre i ålder mellan henne och mig än vad det gör mellan mig och yngsta syrran, askul!) över dagen med mina kusiner och hennes karl. Vi lär nog mest ligga i plurret idag för i solen, där är det hett.. Svettas redan och då är bara frukost och disk avklarade.

Igår blev det havet, därav dessa bilder..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar