Leta i den här bloggen

tisdag 22 juli 2014

Bebiskoll

Igår kom min kära moster med familj upp från Göteborg och vi alla trivs och mår här på Nabben. Helt underbart!
Imorse till frukost mellan 8-9 fick vi till och med fälla upp parasollerna då det redan var tokvarmt. Efter disken tog vi första badet på kanske en halvtimma, minst. Varmt och skönt var det, samtidigt som det svalkade något.
Tilma somnade sen och stannade kvar här med alla medan jag och Linus tog oss en lunch på stan, Linus köpte glasögon (hans behandling på sina glasögon ha börjat släppa), Tilma fick nå småsaker och sen for vi på bebiskoll hos barnmorskan.
Det bästa med hela besöket var att höra hjärtljuden, såklart!! 130-140 slag/minut och mina tankar om att det ska vara en tjej vi få bekanta oss med i Oktober har stärkts lite, men vi får se.. Det spelar ju ingen roll, jag ha ju varit inställd på en liten kille hela tiden.
Alla värden och kurvor var riktigt bra, förutom blodvärdet son har sjunkit lite.. Så nu laddar jag gärnet med järnberikad mat. Massor med c-vitaminer för att kroppen ska ta upp järnet bättre mm. Jag hoppas att det hjälper, jag äter helst inte järntabletter om det inte behövs.
Fick även alla tider fram till bf för kontroller. Fyra stycken koller
till hinner jag med om inte pyret är snabbare eller långsammare än datumet jag fått. Det börjar närma sig!
Snart kanske det är dags för en magbild också.. Största skillnaden om man jämför med då jag väntade Tilma är ärren sen operationen i somras, annars tror jag dom är rätt så lika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar