Leta i den här bloggen

fredag 18 juli 2014

Lyckligt lottad!

Innan jag gick hem på föräldraledighet så jobbade ju jag. Jag gick hem kring den 20 april 2013, alltså över ett år sen. Efter det har jag jobbat ca 60 timmar totalt, ungefär, på samma ställe. Inte i samma grupp, utan hoppat runt lite. När vi nu går på stan eller är ute på byn så kommer dom där fantastiskt fina barnen fram och säger hej, ibland mer reserverat än andra gånger, vinkar och är supertrevliga. Jag har till och med fått besvara frågan när jag kommer tillbaka flera gånger, sist för ett par dagar sen. Dom är ju underbara!
Nu har jag ingen fast tjänst att gå tillbaka till där, så vi få ju se var det bär an när det är dags.
Men hur lyckligt lottad är jag då inte?
Jag har en sambo som jag kan skratta, gråta, prata allvar, planera framtid och dela föräldraskap med. Som älskar mig för sen jag är, även om jag har en dålig dag.
Jag har en dotter som kallar mig mamma, sträcker armarna mot mig då jag kommer, ger mig stora kramar och gråter ibland när jag inte är i närheten.
Jag har en familj och vänner som bjuder av sig själva till mig och min familj, frågar hur vi mår osv.
Jag har ett underbart yrke jag har utbildat mig till och fått både beröm och bekräftelse på att jag verkar vara rätt person på rätt plats.
Jag ÄR lyckligt lottad. Jag har hittat en underbar plats i mitt liv. Jag älskar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar