Leta i den här bloggen

måndag 16 juni 2014

Semester

Stora snackisen just nu är semester! När man har det, hur länge och att det börjar närma sig. Superhärligt!! Folk behöver få vara lediga, men då måste ju sommaren också komma på riktigt. Nu är det sol, med moln och kalla vindar. Helt okej för en varm och gravid jag, men äsch.. Jag överlever även om det är 20 grader och sommarvärme.
Tilma verkar också ha gått in i nån semesterperiod.. Vaknade strax innan sju, ville ha vatten, rasslade massor och var varm i pannan - hon fick bricanyl och alvedon också. Var på sämsta tänkbara humör, och somnade snabbt om igen efter 20 min ungefär. Hon sover än (9.22). Det dummaste är att hon är väldigt rörlig i sängen, och ligger i vår säng. Så jag kan inte kliva upp och käka frukost. Magen skriker efter mat!! :/ och hon sover supergott!
Det är så himla lyxigt att bara få vara hemma med vår tjej. Jag älskar det! Och det är över 1 1/2 år kvar tills jag börjar jobba, antagligen. Men då är jag troligen mer sugen än nånsin att komma tillbaka till jobbet.
Jag ska ta och googla lite sommaräventyr för att se om nått skoj händer när vi nu "bara" är lediga :)
Linus har ju fyra veckors semester from 7/7, fy vad vi längtar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar