Leta i den här bloggen

onsdag 4 juni 2014

Mål

Jag tycker att det är superviktigt att få ha drömmar, framtidsplaner, mål med/och delmål.
Det som är roligast, enligt mig, är att få ha en att dela alla dessa med. Att nå dom tillsammans med den man älskar mest i hela världen - såklart Linus, och även Tilma.
När vi träffades var vårt mål att han skulle följa det han precis hade börjat med - starta sitt eget företag och att jag skulle både klara och gå ut skolan.
Vi både lyckades. Vi ville så gärna, vi gav varandra sporren och chansen till att lyckas och tillsammans fick vi det att fungera riktigt bra.
Vårt största gemensamma mål var att ha barn, och det delmålet har vi uppnått. Finaste Tilma som vi både älskar oändligt! De andra delmålen är att hon ska utvecklas, få må bra och bli försörjd av oss tills hon är så pass stor att hon inte behöver allt detta längre (hemska tanke att hon ska bli vuxen och flytta hemifrån...).
Nästa mål är hus. Vi känner att inom en rimlig framtid så skulle vi vilja bo i något eget. Där vi alla ska kunna trivas, må bra och njuta.
Ibland kan en process med mål och delmål vara under en kortare period medan andra tar många år att "pricka av".
Jag älskar livet!
Och jag älskar att få dela det med dom jag trivs bäst med 💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar