Leta i den här bloggen

söndag 29 juni 2014

Arbete

Jag är ju en sån som ogärna sitter stilla mycket länge. Alltså en film går ju bra, men vila, sitta bara för att sitta osv har jag svårt för några längre stunder. Det har blivit bra mycket värre sen jag fick barn.. Man vet att man har väldigt liten tid till att göra saker själv, och det gör det ju inte lättare att bara sätta sig och slöa. Ingen gör ju sakerna åt mig liksom..
Men under graviditeten nu behövs den där vilan mer än jag vill tro. Så typiskt!
Jag vill träna, vara bästa aktiva mamman för Tilma, bära henne om hon vill komma upp i famnen osv. Men ryggen och fogarna säger nej!
Aj aj säger den, självklart inte under tiden men lite senare. Jaja, jag ser det mer som träning. Jag bär inte i onödan men går hellre än åker bil osv. Bra eller dåligt? Ja, det får jag nog reda på tids nog..
Det är ju baaaaara femton veckor kvar tills pyret beräknas komma, underbart! :)
Idag ha vi varit ute i mammas och pappas stuga, tagit ner nått träd, röjt lite, rott lite båt, krattat en hel del osv. Inga tunga saker men rörelse för det mesta. Nu ligger jag redan i sängen, ryggen ska få vila ordentligt, för imorgon åker jag, Tilma, mamma, Hanna och Michaela till Birsta. Wohooo!
Om min rygg lär vara slut på imorgon? Fullt troligt. Men det är bara några få fjuttiga dagar kvar, sen har Linus semester <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar