Leta i den här bloggen

fredag 13 juni 2014

Onödig energitjuv

När man reagerar på att något inte är som det borde och försöker ta hjälp och fråga, så är man negativ även fast man började med att berömma.. Detta leder inte till det mer positiva utan snarare tvärtom, eller ja både och.
Jag påmins varenda gång att jag gör rätt och att mina framtidsplaner är dom rätta.
Sen att folk har svårt att förstå och har andra åsikter, det hör ju till.
Att klagomål kommit och att detta gjort att jag valt att ta upp ämnet, det va ju skit sak samma tydligen. När jag nämnde det så är det min (ensamma) klagan. Självklart håller jag med dom som påtalat detta, annars skulle jag inte ha tagit upp det.
Sen att folk inte kan läsa, utan antar, läser mellan rader och kommer till med saker som aldrig har nämnts, gör det än mycket svårare att vilja ifrågasätta något.
Energitjuvar kallas det.
Lärde mig just att har man inte egna kontakter så fixar man det själv och håller tyst, även om det inte handlar om ens egna ting.
Bittertanten har talat. Godmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar