Leta i den här bloggen

tisdag 23 september 2014

Trött mamma

Mammatjejen som håller på att få igenom den nya tanden var hur orolig som helst inatt. Skrek och grina i sömnen. Strax innan tre gav jag upp. 5-6 gånger hade jag då varit upp från att jag somnade vid 23 för att leta åt hennes tutte, stryka på kinden så hon skulle lugna sig mm. Hon fick då komma med till vår säng.
Halv fyra orkade jag inte med det samma i vår säng också. Jag gav alvedon och mellan 5-6 va hon ganska lugn. 6.45 va det godmorgon! Ja, en hel timmas sömn i streck inatt, det blev man inte speciellt pigg på.
Som tur va så somnade jag till en stund när vi vilade, kanske 45 min.
Det tråkiga är att med tröttheten kommer även en del yrsel för mig. Inte speciellt behagligt. Men det va under kontroll idag iallafall.

Vi ha varit på 1.5 års kollen med Tilma idag. Utvecklingen följer hon galant! Sprutan brydde hon sig inte ens om, hon bara tittade på den.. Och hade både blivit lite tyngre och längre sen sist.
11.2 kg och 80cm lång, alldeles perfekt!

Minusgrader på förmiddagen, overallen va mycket skön då!

Cykeln va skoj på bvc

Vindruvor till mellis och plåster på armen efter sprutan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar