Leta i den här bloggen

onsdag 24 september 2014

Onsdag

Här springer dagarna fram, samtidigt som man tycker att de går i slowmotion. Tjugo, egentligen, fjuttiga dagar kvar tills lillis är beräknad. Men det känns som att det borde vara klart för nedsläpp och entré nu då vi ha väntat typ hur länge som helst.
Tilma är rastlös här hemma. Jag förstår henne! Hur kul är det när pappan far på jobbet och hon måste stanna kvar hemma med mamma som INTE kör en rolig lastbil, typ.
Försöker att göra lite sysslor varvat med lek, men det blir ju träligt i längden. Att åka iväg är heller inte så lätt. Vi vaknar vid sju, frukost vid åtta, lunch elva och sen måste jag vila när hon sover då jag sover som en kratta på nätterna nu. Sen är klockan närmare två och det börjar så småningom bli dags att börja med middagen. Efter vi ha ätit brukar vi ta med henne ut för lek eller promenad. Hon verkar uppskatta det!

Idag så skurade jag alla skåpluckor, ugnen osv i köket. Rent och fräscht blev det. Tilma roade sig själv ganska bra som tur var.. Jag ha även hunnit dammsuga överallt, vi ha plockat undan min cykel och cykelvagnen, sen innan jag duschade ikväll så skurade jag den från golv till tak. Så skönt att ha det gjort. Sista rycket blev renbäddning i vår säng. Underbart!
Mamma och systrarna kom hit på middag. Gissa om det uppskattades av T?! Hur bra som helst. Torsk i äggsås, potatis och rivna morötter blev det. Och glass med hallon till efterrätt. Mmmm!
Städdag idag, stor&liten imorgon, klippning och bm-besök på fredag. Äntligen ska vi få komma ut och lufta oss lite i andra miljöer. Det lär nog uppskattas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar