Leta i den här bloggen

lördag 27 september 2014

17

Igår åkte vi till stan redan kl.8. Jag fick nått infall, nästan panik, och som tur var hade min frisör en klipptid kl.9. Vi plockade upp mamma som barnvaktade och Michaela som började skolan senare.
Det va helt underbart att få håret tvättat och en timmes surr om ditt och datt. Jag behövde det.
Jag älskar Tilma över allt annat. Men som alla föräldrar ibland känner, kanske, kan det vara skönt att vara ifrån varandra en liten stund nån gång ibland och få vara för sig själv.
Nu är det ju lite extremt då vi är hela dagarna med varandra, vilar tillsammans, går på toa tillsammans och ofta ha det också blivit att vi sover tillsammans på morgonkvisten. Så himla mysigt!! Men att vara ifrån varandra en stund och få sakna varandra lite är nog inte fel det heller.
Hon blir ju så glad när vi träffas igen och mamma är inte lika "tråkig" då heller.
Som sagt. Det räcker med en timme nån gång ibland ifrån varandra och vi både skiner upp när vi ses igen. Jag vill ju inget hellre än att vara med henne, men glädjen och saknaden hon känner till Linus när han kommer hem från jobbet eller är på jobbet är ju fantastisk. Det är många timmar dom är ifrån varandra om dagarna, men oj så glad hon blir när han är hemma. Jag vill absolut inte vara ifrån henne så mycket som dom är. Inte alls så, utan en liten stund räcker gott och väl!

17 dagar kvar till BF!
Huvudvärk varenda dag, men som kommer och går i vågor. Har nog ett samband med tryck i kroppen, ond rygg och konstig sömn att göra.
BM-besök igår. 10kg upp totalt denna graviditet tills nu, följer fortfarande normalkurvan fint på SF-måttet och bebisen ligger fixerad åt rätt håll. Så fantastiskt!
Tilma pratar om "bebbin" varje dag. Hon kramar magen massor och känner på den.
Som vi längtar efter att få se vem det är som vi väntat på i 8.5 månad nu.

Tilma och Linus gick till "faffa" för en stund sen och jag ha lagt mig till rätta på sängen en stund för att vila lite.

Trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar