Leta i den här bloggen

måndag 8 september 2014

Gräsis

Tidigt imorse, innan Tilma hade vaknat så åkte Linus iväg på jobb norrut. Hem kommer han imorgon. Vi ha inte haft några speciella måsten idag, jag har inte gjort något tungt och ryggen känns helt okej idag. Underbart! Men man kan ju inte alltid göra ingenting heller, ibland blir man bara tvungen. Och idag va det viktigt då Linus inte kommer hem och kunde hjälpa med lite saker idag, hans order faktiskt. Han sa att jag va tvungen att vila med Tilma idag också. Jag höll det faktiskt, underbara karl! ♥
Nu sover Tilma äntligen riktigt gott. Vaknade ikväll igen efter ca en timme och behövde få näsan rengjord samt få nässpray. Somnade om nästan direkt och sover nu så lugnt. Hon ville inte ens va ute och leka idag, vi ha mest läst böcker, byggt torn, målat i målarboken, bäddat ner alla gosedjur i liggdelen på vagnen osv. Efter middagen tog hon ett långbad medan jag fick ta mig en dusch, hon tyckte det va mysigt.
Ikväll ha några tjejer från byn varit här, fikat och surrat. Mycket trevligt! Nästa gång kanske jag inte kan vara med, eller så åker jag dit med en liten bebis. Overkligt känns det som. Är ju nära nu! ♥
Tilma kom med en bok idag, drog upp tröjan, klappade på magen, sa hej hej och la boken på magen. Antar att bebisen skulle få läsa den. Sötunge!
Nu ska jag slöa lite till i soffan innan jag också går och lägger mig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar