Leta i den här bloggen

söndag 27 april 2014

Sopa

Igår var det dags för den årliga sopningen av vägen genom byn här hemma. Tilma startade med vila i drygt,en timme, men vaknade lagom till det var dags för korv med bröd och festis. Massor med folk var ute och hjälpte till med sopningen och vi alla avslutade med lite förtäring, surr och barnen lekte massor.
Kul med gemensamma aktiviteter :)

Vi va ute från 10-17.30, gissa om vi hade en rätt trött tjej på kvällen här hemma? Haha!
Vi avslutade med en dusch för henne innan kvällsgröten då hon var smutsig från topp till tå. Klockan 19 sov hon som en stock, vi såg gladiatorerna och somnade sen lika lätt.

Idag verkar det också bli fint väder, Tilma ligger ute och sover och jag ska fundera på vad vi ska äta till lunch.

Sen måste det handlas, det blir mycket firande i veckan. Så himla kul!!
Först damernas, sen sista april och sist men inte minst; ettårskalas! Skönt med en kortvecka igen, tycker jag. Jag älskar när vi alla är lediga, även om vardagsrutiner är helt okej det med. Tilma är väldigt pappig när Linus är hemma, vilket betyder att jag får göra mycket själv utan hjälp. Det går ju lite fortare oftast :) och sen står hon och bankar och gråter utanför toadörren när Linus endera går på toa eller duschar, mig bryr hon sig inte mycket om. Men är jag hemma med henne själv så blir det inte lika lugna toabesök, för då har man sällskap som gärna plockar ner allt från skötbordet, ibland plockar ur all tops (trots att dom brukar vara svåra att komma åt), oftast fylls tvättmaskinen med diverse grejer så man får kolla både en och två gånger så det inte är grejer kvar när man väl ska tvätta något, hihi!
Hon är ju såklart mammig också, men det är mest pappa som gäller då han är hemma, vilket inte gör mig något.
Trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar