Leta i den här bloggen

fredag 18 april 2014

Långfredag

Tilma väckte oss vid tre. Skrik och grin. Typiskt! Men efter lite alvedon, vatten, mamma&pappa-närhet och magmassage kom den där Rackarns luftproppen som satt på sne ut ochonödigaste la sig och sov tvärs över mina kuddar i sängen. Lättast för mig var att lägga mig under. Så låg vi till 6.30. Skönt! Även fast min kropp tyckte att jag kunde ha legat lite skönare/avslappnare. Icke! Tilma skulle ju sova, det var ju viktigare :)

Vi har lekt en massa idag, både ute och inne, hälsat på svärfar, jag har vilat lite, börjat kratta i lekparken, lagat mat och cyklat. Så mysig familjedag!!

Tilma klättrade upp och åkte ner i rutschkanan flera gånger, lite jobbigt blev det efter ett tag. Hon somnade gott efteråt!
Jag passade på att börja kratta lite i lekparken. Det brukar vara gemensamt vid Kristi himmel, men det känns så länge tills dess så jag tjuvstartade lite och fick bort lite löv där T leker mest. Skönt!

Till middag blev det hemgjord mjölkproteinfri potatisgratäng, den blev så himla krämig och god!! Till det en egengjord grillsås, grillad benfri fläskkotlett och sallad. To die for, verkligen!! Så himla gott. Trodde inte att gratängen skulle bli nått av, men jodå. Den blev superbra!
Så nöjd att jag vågade testa :)
Tilma tyckte köttet var bäst, sen gratängen och sist majsen (som brukar vara första alternativet att äta upp allt :p) kul när hon sitter och säger Mmmmm för varje bit hon tar!

Efter middagen tog vi T i cykelvagnen och for en sväng. Hon trivdes riktigt bra i den att hon tillslut, nästan hemma, somnade till lite. Härligt!

Nu ska jag titta på Welcome to Sweden och borsta tänderna. Linus gick över till grannarna en sväng.

Fortsatt trevlig påsk!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar