Leta i den här bloggen

torsdag 10 april 2014

Skratt

Haha!
Jag kan inte annat än att skratta åt denna dag, komisk egentligen. Näst intill INGET har stämt.
Natt = två timmars sömn fram till 05.
Morgon 8.10, vi fick äntligen sova nästan tre timmar i streck. Både jag och Tilma!
Frukost 8.30, gröt och macka - macka som smulades sönder och ostskivan hamnade på pusslet som låg längre bort.
Vila 10.15, lugnt och skönt men fick såklart väcka henne då vi hade en tid att passa klockan 13.
Så upp ur vagnen 12.10, i bilen, till Bredbyn. Maten värms i bilen så den ska vara varm tills vi är framme.
12.40 Bajsblöja behöver bytas direkt då vi kommer fram. Skit all-over, vad annars!?
12.45 Lunch i väntrummet, i en skinnfotölj (!) som tur var. Några skedar mat viftades iväg, kletades ut, men det mesta åts upp. Puh!
13.30 Bajsblöja igen, vi hann inte ens ut från mötet. Som tur var klarade sig kläderna denna gång.
14.40 Vägrar sova trots gäspning mm.
15 Promenad till affären, somnade (!) på vägen hem.
16.30 vaknar mitt i matlagning, och såklart famn-sjuk.
17 Middag, korv och makkisar. Åt bra tills jag mitt smart-ess tog fram en avokado. Då åkte maten över hela köket, och en halv avokado gick ner. Alla annan mat spottades ut.
17.20 Städning. Tilma ledsen, men kaoset behövde tas reda på. Samtidigt river hon ut två skåp med plastlådor och bakformar.

Sen blev det lugnt. Lek på hennes rum, och kramar <3

Behöver jag nämna att Linus varit borta sen 06 imorse och fortfarande inte är hemma?
Vilken dag. Och snöar gör det också. Nu ska jag snabbt borsta tänderna och dra täcket över huvudet. Sömn behövs och Tilma somnade för 40 min sen.
Imorgon har vi helg, alla tre!!



1 kommentar: