Leta i den här bloggen

måndag 14 april 2014

Prover

Imorse, innan frukost, åkte vi till Sidensjö. Vi åt frukost är, vinkade av mina systrar till bussen och Tilma hann somna i vagnen innan jag for på jobbet.
Jobb. Jag älskar platsen, personalen, lokalerna och BARNEN!! Om jag ändå hade den platsen att gå tillbaka till, för alltid. Jag trivs ju så bra där. Men det kanske jag kommer att göra på andra ställen också??
När barnen kommer till en och frågar "är det du som stänger idag?" och jag svarat ja! "åh, yes. Då hoppas jag att mamma blir sen från jobbet".
Kärlek!
Och när jag hämtade Tilma, hon brydde sig inte ens om att jag kom.. Ingen kram eller nått. Men när hon började bli trött var mammafamnen bra :) hon ville följa hem iallafall!

Men nu till rubriken. Tilma hade ju njurbäckeninflammation bara för ett tag sen. Vi väntar fortfarande på remiss från Sundsvall för att kolla njurfunktionen. Då hon var sjuk luktade urinen väldigt starkt, och vi fick väldigt ogärna torka henne vid blöjbyte. Varken under rinnande vatten eller med tvättservett/våtservett.
Nu har det varit tre dagar så igen.
Så jag tog kontakt med barnmottagningen idag då vi inte har lämnat några prover sen vi var där sist (har skickats till oss via post, men inte kommit fram än). Så Tilma och min mamma åkte dit för provtagning, bättre att kolla en gång för mycket än för lite. Vill inte att hon ska bli så sjuk igen.
Om hon ändå kunde prata.
Snabba testerna visade på en normal sänka men inte lika normalt urinprov. Ingen uvi men lite blod fanns spår av bla. Nu vet vi inte vad det beror på, men det har skickats iväg för odling och vi väntar på provsvar ännu. Så vi får se vad som händer.

Nu ska jag snart hoppa i sängs. Linus blev borta i natt med, men blir det allt för ensamt få jag hämta in Tilma :)
Jobbar imorgon också, så det blir frukost i Sidensjö då med. Helt perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar