Leta i den här bloggen

söndag 13 april 2014

Gräsis

Tänka sig, förr var det lyxigt om jag och Linus var hemma mer än 48 timmar på en vecka. Typ!
Nu när jag får ha han hemma i stort sett varje kväll och hela helger så känns det så himla tomt när han plötsligt blir borta en natt eller två. Det saknas ju en person här hemma.
Idag efter lunch åkte han iväg på jobb och kommer förhoppningsvis hem imorgonkväll. Inte för att inte vi klarar oss, utan för att det känns tomt, vi saknar ju han när han är borta. Fulltaligt är ju såklart bäst!
Idag blev vi bjuden på lunch i Lännäs - smarrigt värre!! Och i eftermiddag lagade jag köttfärslimpa, kokt potatis och hemgjord gräddsås till middag. Tilma åt och åt, hon älskade det! Så kul när hon kan äta samma mat som oss. Igår gjorde vi hemgjord pizza också, den var väldigt god den med tydligen :)
Sen har vi bara busat, myst, lekt med vatten och packat för morgondagen.
Både måndag och tisdag jobbar jag, så Tilma ska husera hos hennes mormor dom dagarna. Helt perfekt! Min snälla mamma som ställer upp när hon är ledig. Guld värt! Och lite skönt för mig att komma tillbaka i jobb-tänk och till alla underbara barn :)
Nu ska jag snart gå och sova, än fast klockan inte ens har slagit 20. Underbart!

2 kommentarer:

  1. Det bor en gräsänka här också... 18 dagar den här gången. Håller med dig om att fulltaligt är bäst men det funkar på nåt vis iaf. Ha re bra på jobbet!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, 18 dagar är fasligt länge.. :(
      Du gör det så himla bra!! Jag blir impad av din effektivitet, tids nog kanske jag också fått upp både tempo och ork :)

      Radera