Leta i den här bloggen

onsdag 18 december 2013

Sjukstuga

Jag har tvättat en hel del de senaste dagarna. Det märks att det varit sjukstuga här ett tag nu. Myskläder, pyjamaser, dregellappar och sockar bestod tvätten av. 
Tilma blev sjuk på söndagskväll, feber, ont i halsen, snuvig, rosslig och tät i bröstet. Går nu på bricanyl och Alvedon/ipren fortfarande. Imorgon känner jag på mig att det är dagen då hon piggar på sig ordentligt. Tutt-tjejen verkligen kämpar för att kunna använda den. Näsan är full med snor och hon har både hosta och tätheten kvar. Man vill ju så gärna byta med henne!!
Jag har känt mig loj sen i fredags, men bara hes och hosta som tur är. 
Linus jobbar borta, så vi vilar tillsammans när vi kan så vi båda blir pigga snabbt :)

Nu borde jag ha somnat för längesen, men min sovkamrat snarkar väldigt högt. Hon kämpar på så duktigt. Dumma snuva! Det är ju bra att skiten far ur kroppen, men så jobbigt då hon inte får ro att vila ordentligt. 

Annars då? Jo vars.. Jorden har inte gått under och dålig energi orkar jag inte ens bry mig om, den bra energin är fantastiskt bra!! Lycko mig som har så fina människor runt om mig. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar