Leta i den här bloggen

tisdag 3 december 2013

Olga

Ja, för ett tag sen skrev jag ju om att jag skulle få unna mig nått om jag höll ett Olga-pass/varannan dag. Och än så länge håller jag det jag har lovat, fem pass har det än så länge hunnit bli. Plus att en del övningar gör jag på onsdags och söndags-gympan med, men det är mest bara bonus.
Att träna med en vaken Tilma är rätt intressant. Hon försöker ta tag i mina armar och fötter, kryper under mig, smakar på fötterna, skrattar till och med åt mig, mm. Imorse satte jag hon på hennes lektäcke, naken, med handduk under. Hon kröp därifrån och kissade på täcket - utan handduk - såklart. Vek bort det värsta och samma sak händer fem min senare igen. Sen blev det blöja och kläder på, och täcke, påslakan och handduk åkte i tvätten ;)
Vad är då ett Olga pass?
Jo, jag köpte boken "Träning för nyblivna mammor" som Olga har skrivit. Hon har använt dessa övningar för att komma tillbaka från graviditeter och förlossningar. Dom funkar!! Olga är känd från en säsong av Biggest Loser Sverige, där hon var tränare.
Ett bra boktips för alla de som behöver träna bäcken, mage, rygg mm.


Varför jag tränar med barnet vaken, är just för att hon haft några dagar där hon sover endast max 45min ute i vagnen på dagarna. Igår vägrade hon vagnen helt förutom 30 min på förmiddagen. Hon somnade bredvid mig i sängen och sov två timmar, men varje gång jag försökte kliva upp så slog hon upp ögonen. Tillslut var det bara att acceptera att hon tyckte att jag också behövde vila... Trött var jag, så det var rätt skönt ändå.

Idag har jag hunnit med att storstäda bilen invändigt. Det var behövligt! Att det kan bli så dyngigt, lerigt och dammigt. Men tydligen! Jag har tänkt att jag behövt göra det ett tag nu, men latmasken och minusgraderna har gjort att jag dragit ut på det. Idag var det plusgrader, så då var det bara att ta sig an arbetet. Och fint blev resultatet, såklart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar