Leta i den här bloggen

torsdag 26 december 2013

Julafton

Började dagen med att hämta in Tilma till oss strax innan 06. Hon höll sig halvsovandes till strax efter sju. Frukost, klä på oss, öppna de första paketen och ut i vagnen för att sova en stund. Till klockan 11 hade vi förflyttat oss till Uberg för att äta jullunch, träffa tomten, få klappar och umgås med Linus släkt.
Mitt i Kalle Anka halkade vi oss vidare mot Nybyn. Julmiddag, klappöppning, film, mys och tomte bestod kvällen av. Vi avrundade efter 22 och vi somnade klubbade allihopa.
Tilma fick:
Filt, massa tuttar, flera böcker, leksaker, presentkort, pengar, kläder, napp-låda, spikbänk, en pall, snowracer och en ny overall. Bara fina och bra saker.
Jag själv hade också varit snäll. Jacka, presentkort, kläder, kavel, underställ, pälsmössa, en nyckel hem till mamma och pappa (efter sisådär 23,5 år och 7 år har jag inte ens bott hemma, men kan va bra att ha ändå ;) ), gratängform mm. Bara bra saker fick jag med!!

Juldagen var vi hos min farmor på dagen, gofika och grejer. Mums!! På eftermiddagen åkte vi till Sidensjö och hjälpte till med resterna från julafton. Sen åkte jag och Linus på bio. Jag fixade biljetter till Hundraåringen som han fick i julklapp. Jag vet inte huuuur många gånger han nämnt de senaste veckorna att han ville gå och se den. Så det blev ju superlyckat. Tilma huserade i Sidensjö medan vi var där, mysigt!

Idag har två maskiner med tvätt tvättats, Tilma har fått mer julklappar av hennes farbror och faster, tårtgäster har varit här och snart ska vi gå bort på station och äta.

God fortsättning!
Två konstiga, rödklädda typer kom och knackade på dörren.

Tilma tog emot paketet med ett leende!

Yes! Snören och papper, kul :)

Många klappar hade letat sig under granen på julaftonsmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar